You are here: Home > Utazás > Aranytelérre bukkantam a bánya mélyén – Minaro Hotel Tokaj MGallery

Aranytelérre bukkantam a bánya mélyén – Minaro Hotel Tokaj MGallery

A Bodrog-part néhány éve a kedvenc helyemmé vált, egyszerűen jól érzem magam az országnak ebben a szegletében, vonz a hely és persze a tokaji bor. Éppen ezért örültem a Minaro meghívásának, hogy nézzem meg miféle csodát alkottak a Kopasz-hegy egykori andezit bányája helyén. Volt valami finom Középfölde hangulata annak, ahogy a buszunk felkanyarodott a hatalmas, hósapkával borított kövekkel megszórt vájatba, két oldal a bánya falai őrizék jöttünket, szemben velünk pedig ott pihent a szálloda.

image00001_v

Minaro Hotel Tokaj MGallery

A visszafogott, ezernyi részletben gazdag hibátlan ritmusú felszín alatt prémium belső várt ránk. A hosszas utazás után boldogan vettük tudomásul a minket fogadó luxust, jólesett ez a fajta ölelő gondoskodás, ami pont minden vágyunkat teljesíti.

A felütés hibátlanra sikeredett, a Minaro pont azt mutatta meg magából az első pillanatokban, amire hivatott: egy kedvelt turisztikai célpontban kínál lehetőséget – magas minőségű szolgáltatások igénybevétele melletti – az elvonulásra.

A szobáink (mit szobáink, lakosztályaink) is ezt példázták: a kényelem és a tér adta megnyugtató érzés tovább erősödött bennünk. A lakosztály hatalmas nappalija kisebb társaságok számára is ideális, az én apartmanomhoz tartozó terasz a bánya hátsó frontjára adott teljes körpanorámát, a nappali és a hálószoba közös erkélyéről pedig az épület oldalát, a bánya bejáratát lehetett látni.

image00064_v

Minaro Hotel Tokaj MGallery

A hálóban egy elképesztő méretű ágy várt, a szálloda inka motívumai itt is mindent végigkísértek.

Az arany lamellák, az erős, koncentrált dekorfény, az antik kultúra ábrázolásaiból ihletett merített falidekorok, a fürdőszoba megrendítően szép metrócsempéje (az az zöld…), az arany folyamatos áramlása körülöttem a letisztult szobát meleggé, otthonossá tette.

A pihenés, a relaxáció, az ellazulás azonban nem csak a privát terek sajátja volt, a wellness részleg remek lehetőséget kínált minderre. A szakképzett masszőrök kimasszírozták belőlünk a felgyűlt feszültséget, az egész évi hajtás és a decemberi extra futamok merevségét, görcseit.

Minaro Hotel Tokaj MGallery

2022 minden gondját a hátrahagyva tértünk meg a spa világába, ahol nem csak élményelemekkel teli hatalmas medencében lazíthattunk tovább, hanem többféle szauna, aromakabin, gőzfürdő és sószoba is várt ránk. A sószoba ráadásul két sós vizes medencét is rejtett magában, ahol negyedórányi pihenéssel a bőrünk és a légútjaink egészégéért is sokat tehettünk. A bátrak és bevállalósak a kinti jacuzzit élvezték, a meredek bányafal vad szépsége, a köveken megülő hó és az estébe forduló, gyérülő fények adta vadság nagyon sajátos hangulatot adott a medencének.

A benti részen pihenni is lehetett, hatalmas, szinte családi méretű ágyak vártak ránk, ha úszás után, szaunából jövet szerettünk volna kicsit ledőlni, egy koktél, egy pohár bor, egy jó kávé vagy egy könyv társaságában. A spa nem csak vizes élményeket kínál, rendszeres meditációin, foglalkozásain is érdemes részt venni, nagyon sokat ad a testnek és a léleknek. Ezt az élményt mi is megtapasztalhattuk, a hangtálas vezetett meditáció egészen felemelő volt, már reggel olyan energiákkal töltött fel, hogy csak faltam a nap többi részét.

A bár és az étterem ugyancsak a vendégélmény fokozását tartja szem előtt, a lobbyt magába foglaló, rendkívül mutatós, arany ragyogásba vont mahagónira emlékeztető pulttal uralt bárban koktélozni, kávézni és természetesen borozni is lehet.

Minaro Hotel Tokaj MGallery

Az étteremben szolgálják fel a félpanzióval kínált szállásokhoz tartozó reggelit és vacsorát, illetve lehetőség van az a la carte étkezésre is, amit semmi pénzért nem érdemes kihagyni, hiszen Csorba István konyhafőnök fine dining fogásai a környék, az erdő, a természet reflexiói, mindez természetesen a szezonalitás jegyében.

Elénk is az ősz és tél ihlette fogások kerültek, nem csak a tálalás volt tökéletes, az alapanyagok minősége, az elkészítés módja és az egyes tételek közötti egyensúly, összhang is a helyén volt. A vacsorát a bodrogkisfaludi Patrícius Borház borai tették teljessé, erős felütés volt egy kései szüret a kacsamáj mellé, de a kivétel erősíti a szabályt, a borsor remekül működött ezzel a szokatlan entrée-val is, az italok szépen keretezték a fogásokat, közben Molnár Péter értő tolmácsolásában mindent megtudtunk a botrytis-ről, az aszúszemek különlegességéről, a ress furmintokról és magáról Tokajról.

Hosszú, gazdag vacsora volt ez, tele kellemes élményekkel és meglepetésekkel. Az ív töretlenre sikerült, a desszert valóban az étkezés csúcspontja lett, a vacsora végeztével boldog elégedettséggel távoztunk a szobáinkba.

Minaro Hotel Tokaj MGallery

Másnap – a meditáció után – a helyi termelők finomságait is felvonultató reggelit követően megnéztük a szálloda előtt elterülő épületet, amelyben többek között egy főzőkurzusok tartására is alkalmas tankonyha található, illetve egy hatalmas konferenciaterem. Itt aztán lehet csapatot építeni, házasodni, ünnepelni, vagy nyáron, amikor minden mindenütt rekken, akkor az épület mögötti réten, a forrás mellett elheverni, s nézni a bánya karéjára szerelt ledfalra vetített filmet, borozva várni a hűst.

A szálloda – teljesen véletlenül – tőszomszédja lett egy parányi „butik-birtoknak”, ahova mi is ellátogattunk. A rövid sétatávra lévő, 5 hektárnyi területet magáénak tudható Mariasy Birtokot Bacsó András igazgatja. Az Oremus egykori birtokigazgatója most ebben a parányi ékszerdobozban tölti a mindennapjait, ráérősen csiszolgatja azt az apró, de fényes gyémántot, aminek birtokában van.

Mariasy Birtok

A pincészet valóban kicsi, de látszik a szakértelem, mindennek van helye, mindennek van oka, a kóstolóhelységek letisztultak, barátságosak, a borok hibátlanok, valóban a vidék kvintesszenciáját hordozzák magukban.

A túránkat egy pezsgővel indítottuk, majd jöhetett az általam nagyon szeretett, Tokajt egészen új fényben megmutató furmint, és természetesen megismerkedtünk – a Himnuszban is megénekelt – nektárral, azaz az aszúszemekből kipréselődött, fantasztikusan aromatikus folyékony arannyal, amely nélkül nem létezne Tokaji Aszú. Ebből egy 5 puttonyos tételt is teszt alá vontunk, mindenki boldog volt, cseppet sem izgatott minket, hogy kint szitált a köd és a tél fente ránk a fogát.

A kis kirándulás után visszatértünk a szállodába, ahol még lehetőségünk nyílt a spa használatára (a magam részéről Editre, a masszőrre neveztem volna be még egy körre), majd kisimultan és meglepően éhesen ültünk asztalhoz. A séf most is kitett magáért, egy ázsiai ihletésű levessel és egy céklás, liofilizált málnával gazdagított rizottóval várt minket.

Minaro Hotel Tokaj MGallery

Elégedettségünk teljes volt. Úgy hagytuk hátra a Minarót, hogy tudtuk, érdemes hírét vinni.