You are here: Home > Éttermekről, cukrászdákról > Groenk Deli – gourmet sziget a Velencei-tónál

Groenk Deli – gourmet sziget a Velencei-tónál

Az idei nyár minden szempontból rendhagyóra sikeredett. Az előzmények ismeretében ezen nincs mit csodálkozni, de az azért meglepő, hogy a rendhagyásai egytől egyig pozitív kicsengéssel bírtak. A Nők hihetetlen önállóan kezelték a két és fél hónapos szabadságukat, voltunk együtt, léteztünk magunkban, jöttünk-mentünk a városban, utazunk és én még azt a lazaságot is megengedhettem magamnak, hogy Ildi barátnőm invitálásának engedve leruccanjunk Agárdra.

Agárd nekem itt van a sarkon, mégis másik világ, talán a víz közelsége teszi, talán a megszokottból való kilépés, de most két napig tényleg kikapcs volt, igazi klasszikus nyaralás, véget nem érő beszélgetésekkel, sétákkal, kártyapartikkal és remek fogásokkal tarkítva.

Ildi megmutatta Agárdnak, a Velencei-tónak azt az arcát, amit ő szeret és ismer, én pedig hozzátettem a magam kíváncsiságát és közösen új helyek felfedezésére vállalkoztunk. Így keveredtünk el a Velencei Plázs végén, a vasútállomás melletti új bisztróba, amely fantasztikus delikát választékkal és a legjobb formájukat hozó szezonális ételválasztékkal bír.

A Groenk Deli az olasz gasztronómia ikonikus finomságaival, válogatott borokkal, sajtokkal, kencékkel és egyéb a nyaraláshoz és az élethez elengedhetetlen extrákkal várja a vásárlóit, akik szemmel láthatóan már megtalálták maguknak ezt a három hónapja létező kincsesbányát. Mi nem vásárolni érkeztünk (szigorúan a nemfőzünk vonalon mozogtunk másfél év folyamatos menzáztatás után), hanem a konyhát szerettük volna kipróbálni. A konyhán számos, a szívemnek kedves fogás készült, így mondhatnám, hogy nehéz volt a választás, de mikor megláttam, hogy friss lecsó is van, a döntésképtelenségem elpárolgott.

A rövid menüben erős szekciót képviselnek a burgerek, feltűnnek a fröccsözéshez ideális falatok, házi kencék, helyt kapnak a saláták és a szezon legjava is képviselteti magát. A jelenleg érvényes étlapon ott figyel a töltött paprika, a tojásos nokedli, a zöldborsófőzelék, a már említett lecsó, van rántott csirke krumplisalátával, és egy kis tartalmas boeuf bourguignon. Imádnivaló, nem?

Miután nálam kiütéssel nyert a lecsó és Ildi is boldog elégedettséggel lelt rá a rántott csirkére, még kértünk egy adag házi kencét. A ress avokádókrém, a pőre, majonéztől mentes padlizsánkrém, és az izgalmasan füstös, lágyan krémes humusz – amelyeket a Marmorstein pékség kenyere kísért – tökéletes felvezetést nyújtottak a főfogásokhoz. Mellé házi limonádét kértünk, amely szerencsére nagyon elütött a legtöbb helyen kínált szódával felhúzott szörp, citromszeletekkel zsúfolt pohárban kombótól.

groenk1_v

A lecsó visszafogott szafttal, hibátlanra dinsztelt paprikákkal került elém, gazdag ízű, jól tunkolható fogásnak bizonyult, a mellé kínált mangalicakolbász bőséges és jó kiegészítője volt a fogásnak. Házias íze mellé professzionális kivitelezés társult.

A panko morzsába sült csirkemellfilét gazdag krumplisaláta és uborkasaláta kísérte, ennél ideálisabb nyári fogást elgondolni se lehetett. A ropogós panír alatt omlós hús bújt meg, mennyiségében ez is tökéletesen igazodott az igényeinkhez.

groenk2_v

Mivel azon ritka alkalmak egyikét éltük, amikor egyikünk se siet sehova, így a határt szemlézve még egy-egy kávét is kértünk, amelyekben – reményeinkhez híven – szintén nem csalatkoztunk.

groenk3_v

A Groenk Deli egy nagyon kellemes gourmet sziget, egy falatnyi Olaszország, ha a pultba nézünk, egy ebéd a nagymamánál, ha az étlapra tekintünk, vagy egy kedvelt belvárosi bisztró, ha az egész étlapot végigszemlézzük. A Groenk olyat kínál a Velence-parton, amely sok helyi számára hiánypótló, nem versenyzik a közelben leszórt diszkontokkal, nem akar egy lenni a helyi kifőzdékből, egyedi hangon szól, amelyet pont azok hallanak meg, akiknek rááll a fülük. Terveik szerint nem csak a szezonban, hanem folyamatosan nyitva tartanak, mindig az évszaknak megfelelő ételválasztékkal és egyre szélesedő delikát kínálattal várva a helyieket és az épp erre kirándulókat, itt pihenőket.