You are here: Home > Utazás > Német nyár, francia nyár: A németek

Német nyár, francia nyár: A németek

Az idei nyaralásunk – a szokásokhoz híven – több összetevőből állt. Egyfelől már érett egy ideje, hogy újra ellátogassunk a kedvenc nemzetközi rádióamatőr találkozónkra, másfelől ugyan bennem erősen dolgozott a tavalyi toszkán élmény, de a férjem nem kívánt az olaszoknál nyaralni.

Mivel megint egész Európát szerettük volna átszelni, az utat gondos előkészítés előzte meg. A nemzetközi találkozóra a Boden-tó partján már tavaly ősszel elfogytak a szállások, a férjem is ekkortájt tett szert egy klassz kis apartmanra. Az itt töltött napjaink adottak voltak, így ehhez viszonyítva kellett kisakkozni a francia létet, hogy mindenki visszaérjen lapzártára, táborkezdetre, munkába.

Látkép a teraszról

A terv nem volt túl bonyolult: pihenünk, hol aktívabban, hol passzívabban simulunk bele a helyi létbe. Ez könnyen meg is oldottuk, az első teljes napunk más a Messén talált, ahol a férjem és Zoli barátunk azonnal belevetette magát a hobbijukat prezentáló számtalan hangárba, hogy új kütyükkel gazdagodjanak, és régi barátokkal találkozzanak. Mi a Nőkkel a bolhapiacra indultunk, ami nekik közepesen lehetett izgalmas, számomra azonban egy komolyabb időutazást tartogatott. Gyerekkorom eszközei sorjáztak elő, már-már gyűjtői példányokká avanzsálva. Hosszan tekeregtünk a sorok között, Zsófi közepesen unatkozva, Anna a nálam öregebb példányokat lesve, én pedig néha anekdotákat szőve egy-egy tárgy köré.

Mesebeli kínálat

Az érdeklődés lankadtával elhagytuk a vásár területét, hogy a tó partján elterülő Friedrichshafenben csavarogjunk egy nagyot. Néhány évvel ezelőtt már bejártuk a várost, így most jó ismerősként köszönthettük újra. A nap nagy részében bóklásztunk a belvárosban, üldögéltünk az esőfelhőkkel terhes tó partján.

Boden-tó

Másnapra hasonló terveink voltak, némi határátlépéssel tarkítva, ugyanis a Boden-tó több ország határán fekszik. Északi partvidékét a németek uralják, keleti csücske az osztrákoké, déli részén pedig már Svájc terül el. Mivel Edömér barátnőm hosszan állomásozott a tó nyugati szegletében, Konstanz városában, amelyről azóta is ódákat zeng és rendre vissza is tér, így adott volt, hogy a hűvös reggelben ebbe az irányba indulunk kirándulni. A fiúk most is a kiállításra vágytak (ki érti ezt…), így Meersburgban magunkra maradtunk, ahonnan egy könnyed fél órás sétahajókázással jutottunk el Konstanzba. Meersburg már a vízről is mutatósnak tűnt, el is tettem talonba, délutáni program gyanánt.

Álmos, reggeli Meersburg

Konstanz bejáratánál egy hatalmas forgó női szobor fogadott, mögötte terült el a zsinat épülete, amögött pedig ott zsizsegett a belváros.

A szobor egyébként egészen új alkotás, a konstanzi zsinatot kritizáló, közel 9 méter magas Imperia, a római kurtizán kezében törpeként ábrázolja a politikai hatalmával rendre visszaélő egyházi és világi fejedelmeket.

Valahol a Trónok harcában is van valami hasonló szobor...

Valahol a Trónok harcában is van valami hasonló szobor…

Miután megcsodáltuk a lassan körbeforgó szobrot, a hajóról lelépve rögvest egy balkanyart vettünk, és tempós húsz perces sétával átléptünk Svájcba. Kreuzlingenen átsétálva magunkba szívtuk a svájci levegőt, majd egy másik határátkelőn visszatérve, Konstanz belvárosában találtuk magunkat.

Falatnyi Svájc

Nem kispályás járgány, Svájc

A gazdagon díszített épületekkel tarkított város meglepően nagy, sok utcácskája vár felfedezésre, épületeinek homlokzata pazar, terei szépen bomlanak ki egymás után.IMG_20190622_130142

Egy hátsó udvarban, csak úgy

Bár a szabad eltévedés híve vagyok, itt most alaposan megnéztük magunknak az összes utcácskát, vissza-visszatérve a piactéren lévő karikatúra szobrokkal gazdagon megpakolt Császár kútjához, amelynek vonzó állatfiguráitól nehezen szabadultunk. A szarkazmus úgy látszik jellemző a városra, amíg a zsinatot kifigurázó szobor fogadott minket a kikötőben, addig a kút káváján a közel sem köztiszteletet ébresztő császári figurák egyedi ábrázolásával találkozhattunk, akik – a második világháborúban a német győzelemhez felajánlott, pusztán fémmé degradált szobrok helyett – új életet és egészen új jelentést adtak a kútnak.

Kedvenceink

Konstanzban nem csak a várost érdemes járni, hanem jó kiülni a kikötőbe, szemlélni a vizet, nézni a horizontot, picit pihenni.

Teljes szerelésem a német nyárra. Meg tudnám szokni.

Mi is így tettünk, majd visszakapaszkodtunk egy sétahajóra, és a napsütéssel kacérkodó időben bejártuk Meersburg városát.

A csalogató Meersburg

Néhány éve egyszer már futólag jártunk erre, de épp csak vacsorát kerestünk, amit nem találtunk. Most tüzetesebben szemrevételeztünk a domboldalnak futó városkát, majd megállapítottuk, hogy vendéglátásban még mindig nem erősek. Igaz, már javában a délutánban jártunk, de öt körül szinte esélytelennek tűnt beülni bárhova egy kávéra. Szerencsére a tóparti promenádon zajlott némi élet, így itt fagylaltra is leltünk, pad is akadt. Mi pedig boldogan fagylaltozva vesztegettük el az aznapi utolsó lehetőségünket, hogy hajóval visszatérjünk Friedrichshafenbe.

Térszelvények, Meersburg

A turisztikai központban semmi jóval nem kecsegtettek, bár javasolták, hogy ha nagyon belehúzunk, akkor még az utolsó buszt, hat körül megcsíphetjük. Ha nem is életünk sprintje volt, de igen tempósan jutottunk el a buszállomásig, amelyet alaposan eldugtak, így a kikötő egyik étterméből a pincér – akit kínunkban megkérdeztünk, hogy pontosan hova is dugták a buszmegállót – velünk tartott az utolsó pár száz méteren, hogy biztos befutói legyünk a Meersburg-Friedrichshafen járatnak.

A sikert sörrel koronáztuk, estére a helyi kínálatból vettünk közepes merítést, majd a szállásunk hatalmas étkezőasztalát körülülve gondos mérlegeléssel próbáltuk megállapítani, hogy melyik tétel hol helyezkedik el a skálán. Akadtak furcsa, majdnem beteg főzetek, de olyanba is belefutottunk, ahol a tiszteletreméltó, a helyi értékeket felvonultató külső (zeppelin) mögött vállalhatatlan szappaníz lappangott. Erős esténk volt.