Toszkán tájakon – Suzuki S-CROSS teszt
Nagyon sokáig nem volt jogosítványom. Bent éltem a Krisztinaváros szívében, három perc volt az iskola, négy a művészi torna, hat a hittan. A szűk világom egy 10 perc gyalogtávval fedett körben zajlott, ritkán vágyakoztam el innen és akkor is tömegközlekedéssel hódítottam meg a világot.
Aztán a lányok hatodik szülinapján mégiscsak belevágtam a vezetésbe,és a sikeres kresz vizsga után egy babakék Suzuki SX4 volánja mögött találtam magam. Érdekes módon soha nem vezettem kertek alatt, elhagyott telkeken vagy kietlen parkolókban, így a Suzukival való találkozásom a vezetésem első pillanatával esett egybe. Jók voltunk együtt. Az én biztonságszerető 165 centim imádta a SUV magas építését, a „kakasülőn” való vezetés számomra egyet jelentett a kocsi uralásával, beláttam, éreztem az autót, így aztán mikor letettem a vezetői vizsgát, az autóválasztás során egyértelmű volt, hogy maradok a márkánál és maradok a magasságnál. Így lett a társam egy remekbeszabott kis Ignis, a barátaink által – némi malíciával – Kék Villámnak keresztelt járgány.
Kék Villámmal az elejétől fogva működött a kémia, a Nőket úgy szállítottuk mindenhova, mint a parancsolat, majd átléptünk a határon és megtapasztaltuk, hogy nincsenek korlátaink, maximum a csomagtér végessége okoz gondot. Az elmúlt években rengeteg közös kalandunk volt, megbízható társam maradt, soha nem hagyott ott sehol és soha nem halt meg benne olyasmi, aminek nem szabadott volna. A kötelező szervizeken mindig átesett, így könnyedén és egyszerűen indultunk együtt útnak.
Az idei őszi toszkán utunk előtt lehetőségem nyílt a tanulóautóm utódját, a már teljesen más dimenzióban mozgó S-CROSS-t kipróbálni. A számos vezetéstámogató rendszerrel, AllGrip összkerékhajtással és üzemanyag-takarékos hibrid rendszerrel kiegészített autó két hétre a társunkká vált, így megtapasztalhattuk, hogy milyen is a 2022-es, felső kategóriás Suzuki-élmény.
Az S-CROSS kifejezetten szép autó, a méretei elvileg megegyeznek az elődjével, de annak lekerekített vonalvezetése helyett egy sokkal karakteresebb, markánsabb, stílusosabb megjelenéssel bír. A szép, tömör formákat rövid, lendületes ívek jellemzik, az áramvonalasság minden porcikájában ott figyel, ránézésre kompakt, egységes, stabil, egy olyan autó, amely városi üzemmódban és hosszabb utakon is legjobbat nyújtja.
A külcsín megegyezik a belbeccsel, a Suzuki S-CROSS pont azt adja, amit ígér, kényelmet, megbízhatóságot, közérthető, felhasználóbarát hátteret, valódi segítséget a városi és az országúti autózáshoz.
Az Olaszországba tervezett út ideális terepnek tűnt az autó teljeskörű tesztelésére. Először is vegyük a legénységet: a férjemmel sokszor és sokféleképp szeltük már át autóval Európát, Toledótól az Északi-tengerig, nem nagyon van olyan autópálya a kontinensen, ahol ne fordultunk volna meg. Aztán ott vannak a Nők, feketeöves utazók, gyakorlottak és persze Yolán, aki ugyan egy erre szakosodott zárt dobozban utazik minden hosszú úton, de mégiscsak a fedélzeti létszámba sorolandó.
A férjem hamar ráérzett a kocsira, örömmel üdvözölte az adaptív tempomatot, boldogan fogadta a sávtartási segédet és jó szívvel vette a távolságtartás segítőt is. Számomra infotainment rendszer adott sokat, a HD felbontású kijelző segítségével, az Apple CarPlay-en keresztül kényelmesen navigálhattam. Örömmel vettem, hogy a szivargyújtó mellett más töltési lehetőség is adódik a kocsiban, élveztem a parkolást segítő funkciót, ami – főleg az olasz közlekedési morál mellett – üdítően hatott a lelkiállapotomra az arezzói esti csúcsforgalom idején, ugyanis az autó helyzetét mutató animációk és a 360 fokos körkamera kameraállásai kitűnő támpontot adtak a még pontosabb navigáláshoz, egészen finoman lehetett velük hangolni a ki- és beállásokat, tolatásokat.
Az automataváltós S-CROSS-szal könnyedén tudtunk haladni a városi fogalomban, az autópályán, szerette és bírta a szerpentines és meredek hegyi utakat, meg se kottyantak neki a murvás emelkedők, amelyekben bővelkedett a szállásunk környéke. Finoman suhant, az adaptív tempomattal meglepően ütemesen húzta vissza magát a 129 lóerős motor a beállított sebességre, pedáljai kényelmesek, jó kialakításúak, még a manuális váltóhoz szokott agy és láb gyorsan adaptálódott hozzá. A Stop & Go funkcióval is rendelkező tempomat az autópályán még nagyobb biztonságot adott, hiszen a vezető helyett gyorsított és fékezett, hogy az elől haladó járműtől biztonságos távolságra maradjunk. Elsőre kicsit furcsa érzés, de nagyon bölcs és legfőképp biztonságos támogatás az autó részéről.
A holttér figyelő rendszer, a visszapillantóban felvillanó fény és hangfigyelmeztetés az autópályán szintén nagyon szerettük. Bár az olasz morál az utóbbi években látványosan sokat javult az autópályák használatát illetően, még mindig akadnak olyan fittipaldik, akik örömmel törnek előre. Ha bekapcsoljuk a holttér figyelő funkciót, akkor onnantól kezdve a kocsi holt teréhez közelítő vagy abban található jármű esetében jelez nekünk az autó, legyenek azok akár a jobb, akár a bal oldalán.
A Suzuki S-CROSS nem csak a technikai részletekkel támogatta az utunkat. Az autó belül tágas, ülései kényelmesek, nem túl puhák (amit én szívből üdvözlök), a kartámasz tökéletes, a lábtér elől és hátul is bőséges, a csomagtér 430 literes kapacitásával teljesen elegendő, főleg, hogy dupla és a kalaptartó is könnyen eltávolítható, a sötétített hátsó üvegeknek köszönhetően az autó csomagterébe illetéktelen aligha lát be.
Tárolóhelyekből amúgy sincs hiány, hiszen a csomagtér a kétállású hátsó üléssor támlájának állításával könnyedén növelhető, illetve a felsőkonzolban, a középső könyöklő alatt, az ajtókban és a csomagtér két oldalán található „zsebekben” is számtalan dolog elfér még, a helyi chiantik és a proseccók itt a legnagyobb biztonságban szelték át fél Európát.
Egyszóval az S-CROSS bizony erősen hozzáadott a toszkán élményhez, a vele megtett több ezer kilométer bizonyította, hogy könnyen és jól vezethető, pillanatok alatt össze lehet csiszolódni a rendszereivel, hosszú utakon kényelmes és megbízható alternatívája más közlekedési eszközöknek és rövid, városi utakra is ideális társ.













