Izgalmas vegán termékcsaláddal rukkolt elő a Cerbona
A több mint 30 éves múlttal rendelkező magyar vállalat elérkezettnek látta az időt, hogy – vegán termékeket is tartalmazó – portfóliójába egy egészen új, egyedi arculattal rendelkező, teljesen növényi alapú termékcsaládot emeljen be.
A fejlesztés nem csak a fenntarthatóság, hanem a nemzetközi és hazai trendek is indukálták, a gyártók és a kiskereskedelem is egyre jobban érzi: nő a vevői igény a nem csak vegetáriánus, hanem kifejezetten vegán termékek iránt.
A vegán termékcsalád fejlesztése során a Cerbona számára kiemelten fontos volt, hogy a válogatott, minőségi növényi alapanyagok megfelelő mennyiségű és összetételű beltartalmi értékkel rendelkezzenek, és élvezeti értékük is megfeleljen a vásárlók igényeinek.
Az egészségtudatos vásárlói réteg ugyanis nem kíván lemondani az étkezés, az ételek okozta élményről, a gyártó számára fontos követelmény volt a termékfejlesztés során, hogy ne csak egészséges és fenntartható, hanem valóban finom végeredmény szülessen.
A portfólió részét képezik a vegán granolák, azaz különféle sütött gabonák, amelyek ideális reggeli alternatívát kínálnak vegánok és nem vegánok számára is. A növényi étrendet folytatók számára a granolák jól fogyaszthatók növényi joghurtokba, krémekbe keverve, de növényi italokkal, friss gyümölcsökkel vagy épp meleg vagy hideg kásák kiegészítéseként is a reggelijük részét képezhetik.
Az egészséges életmód részeként a Cerbona piacra dobta a vegán proteinszeleteket is, amelyek 27%-os fehérjetartalmát a közkedvelt borsófehérje adja. A sportolás előtt vagy után fogyasztandó szeleteket természetesen nem csak aktív sportolók számára ideális, a proteinszelet mindenki számára remek alternatívát nyújt a kisétkezésekre.
A Cerbonához érkező vevői visszajelzések egy csoportja – amely a zöldség alapú szeletek iránti igényt fogalmazta meg – szintén célba ért a vegán termékek fejlesztésével, hiszen megszülettek a zöldséges müzli szeletek is. A vásárlói igény és a termék elfogadottsága még nincs egálban, érezhetően ez az a szegmense a termékcsaládnak, amelynek beltartalmi értéke mellett élvezeti értékével kell, hogy idővel meggyőzze a fogyasztókat: a zöldséges müzli szeleteknek is van hely a polcokon és a mindennapjainkban.
A vegán termékek piaca folyamatosan fejlődik és bővül. A fenntarthatóság mellett az etikai vegán fogyasztói réteg növekedése is hatással van a választékra, bár jól érzékelhető, hogy nem csak az etikai vegánok számára jelent megfelelő alternatívát a kész vegán termékek fogyasztása, hanem számos ételintoleranciával élő, speciális étrendet tartó vásárló is minden probléma nélkül be tudja illeszteni a diétájába ezeket a termékeket.
A fenntarthatóság, mint márkaérték évek óta érezhető trend, ma már a vállalatok számára nem elég minőségi termékekkel megjelenni a piacon. A Cerbona is igyekszik csökkenteni a saját karbon lábnyomát, napelemparkja mellett az alapanyagok beszerzésénél a rövid ellátási láncokat és a hazai beszállítókat helyezi előtérbe, amennyiben a termékösszetétel ezt lehetővé teszi.