You are here: Home > Termékekről, Utazás > Irány Tokió!

Irány Tokió!

Idén Tokió ad otthont az Olimpiának, a világ legnagyobb sporteseményének, mostantól két hétig minden szem Japánra szegeződik. Tokió megértése, felfedezése nem csak helyben lehetséges, az eseményt követő milliók számára Japán közkedvelt sörmárkája, az Asahi próbál utat nyitni ebbe a sajátos világába, megmutatván a város sok esetben még nem ismert arcát. A “Fedezd fel Tokiót” kampány során az ázsiai főváros modern arca, eddig ismeretlen oldala tárul fel a fogyasztók előtt. A kampány keretein belül, négy kisfilm formájában ismerhetjük meg azok munkásságát, akik újításokat és valódi áttörést hoztak ebben a végletekig hagyományosnak gondolt kultúrában.

Hagyományos japán falatkák az időjárásra hangolva
A Cyber Wagashi, a tokiói székhelyű start-up az ételekkel való kapcsolatunkkal játszik, az ízek, illatok és textúrák digitális kommunikációjától kezdve a DNS-specifikus szusin át, a különleges időjárási viszonyokra emlékeztető ízvilággal bíró édességekig. A Roppongi-hegységben található Cyber Wagashiban a vásárlók éghajlati és légköri adatok alapján készült édességeket rendelhetnek, megkóstolhatják a tokiói éjszakai égboltot, esetleg dönthetnek úgy is, hogy ciklonokat, záport vagy éppen hóviharokat esznek.

Asahi-wagashi

Kimonó a keleti és a nyugati divat határán
Yusuke Ono a modern Japánt testesíti meg, nem kötődik a konvenciókhoz vagy a hagyományokhoz, és mindig a jobbítás felé törekszik, magabiztos, játékos és lendületes stílusával. Tokiói luxusszabósága a hagyományos japán viselet, a kimonó új megközelítését fejlesztette ki. A fiatal, határozottan japán ízlésű, de a párizsi, nápolyi és firenzei műtermekben tanult, a vintage és a testreszabott darabokat egyaránt nagyra értékelő Ono népszerű kimonómárkája az Anglofilo nevet viseli.

Asahi-kimono

Hagyományos vendéglátás modern köntösben
Japánban a vendéglátásnak mélyen gyökerező kultúrája van, amely a sadōban, a klasszikus teaszertartásból ered. Ez az omotenashi, ami azt jelenti, hogy az elszállásolás során teljes szívvel gondoskodnak a vendégekről. Ez a kifejezés lényegében az ország mikrokozmoszát sűríti magában. Hoshinoya, Tokió legkifinomultabb szállodája ebben a hagyományos japán vendéglátásban gyökerezik, de a modern korban fejlődik tovább, ahol a szakképzett kezek és a szorgalmas emberek, a vendégeskedést egyedülállóan japán élménnyé teszik.

Asahi-omotenashi

Bonsai, nem csak az idősek művészete
Masashi Hirao Japán egyik legfiatalabb bonsai mestere. A legnagyobbak között számontartott mestertől, Saburo Katótól tanulva szerezte meg szakmája alapjait. Az első négy évben Kato nem tanította meg neki, hogyan kell metszeni, drótozni vagy bonsait ültetni. Hirao inkább azt tanulta meg, hogyan álljon a bonsai mellé, hogyan érezze a bonsai jelenlétét és hogyan értse meg azt. Mestere öröksége mellett a bonsai mélyen szokatlan kezelése, a hagyományos mesterséghez való egyedi és innovatív hozzáállása minden eddiginél fiatalabb és hűségesebb rajongótábort vonz.

Asahi-bonsai

 

Tags:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Comments are closed.