You are here: Home > Termékekről > A férfi, aki körbejárta a világot

A férfi, aki körbejárta a világot

Tegnap szülinapot ültünk. Úgy klasszikusan, az eseményhez öltözve, az ünnepelt és a magunk örömére. Bár lassan a 201. évébe lép, még épp időben whiskyt bonthattunk Johnny Walker tiszteletére.

Az ikonikus üveg, a ferde címke és a soha nem pihenő, mindig mozgásban levő figura fémjelezte ital 200 éve született. Ezen az igencsak kerek szülinapon került  bemutatásra az a dokumentumfilm, ami arra kereste a választ, hogy vajon miben rejlett/rejlik a világ legtöbb skóciai lepárolójával rendelkező cég titka, mitől képes a tradicionális, klasszikus megjelenése ellenére rendkívül időszerű és trendi maradni.

jw1_v

A The Man Who Walked Around The World egy olyan független játék-dokumentumfilm, amely feltárja, bemutatja azt, hogy mi kellett ahhoz, hogy a Johnnie Walker a populáris kultúra ikonjává váljon, mennyi szerencse és mennyi tudatosság van amögött, ez az ital 200 év után is ugyanolyan kiemelkedő piaci szereplő, mint bármikor a múltja során.

Mert az nem kérdés, hogy a Johnnie Walker kulturális ikonná vált az idők folyamán, ennek az időtállóságnak, trendben maradásnak egy eklatáns példája, hogy az évforduló tiszteletére ICONS néven limitált szériájú, különleges dekorációval ellátott palackok kerültek az áruházak polcaira  (természetesen a hagyományos szögletes palack és a az enyhén dőlt címke megmaradt).

jw2_v

Hogy miként született a palack, a címke és hogyan járta körbe Johnnie a világoz? Többek közt ez is kiderült a dokumentumfilmből, amellyel a Föld számos pontján jártunk a játékidő 45 perce alatt. Szakértők, szakmabeliek, reklámszakemberek boncolgatták a kérdést és arra jutottak, hogy az időtállósághoz hozzájárult a brandben lévő szilárd hit, a mindig jókor változtatott, úttörő marketingstratégia, a merészség, amellyel előtérbe tudták helyezni a színes bőrűeket és a nőket, a magasra pozicionált, mégis laza életérzést sugárzó reklámok, a világgal való együtt mozgás.

jw3_v

Az este során a poharainkba került italokból az is kiderült, hogy a whiskyt lehet szeretni és tisztelni az állandóságáért, az értékállóságáért, a megbízható létéért, de kitűnő alapja lehet számtalan könnyed nyári élménynek, elillanó pillanatnak, a megélt örömöknek, amihez nem kell se bőrfotel, se igazgatói iroda, se egy magánklub faborítású mennyezete, csupán jég, egy kis Johnny Walker, amit házi készítésű bodzaszörppel és szódával vagy esetleg gyömbérrel fellazítva kínálunk.

jw5_v

Számomra a whisky ebben a laza formában is nagyon kedvelhető volt, megadta azt a hangulatot, ami a nyári esték sajátja és nem átallottam a klasszikus vonallal keverve inni. Tetszett a nyári ízekkel való kombinálás és élveztem az ital megszokott kerekségét önmagában. Nem tettem különbséget, nem ítéltem jobbnak vagy rosszabbnak az egyiket a másiknál, csak elégedetten megállapítottam, hogy nem is hittem volna, hogy ilyen potenciál van ebben a klasszikusban.

Pedig valószínűleg pont ez a titka ennek az italnak.

Isten éltessen Johnny Walker. Bis 200!

jw4_v

Tags:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Comments are closed.