A hazai az igazi!
Az utóbbi évek sokat edukáltak a társadalmunkon. Akaratlanul is sokkal tudatosabb vásárlók lettünk. A fenntarthatóság kérdéskörét a feltartóztathatatlan klímaváltozás dobta terítékre, majd jött a pandémia, a lezárt határok és kiderült, hogy a jó minőségű magyar élelmiszerek, termékek jelenléte milyen életbevágóan fontos nem csak a magyar agrárium és ipar, hanem a magyar fogyasztó számára is. Kialakult ebben a vákuumban egy olyan bölcs, összekacsintó kompromisszum, megszületett a #veddahazait, és ez a furcsa egymásrautaltság hosszú évek után pillanatok alatt véd és dacszövetségbe rántotta a magyar termelőket és a fogyasztókat és ez így is van jól.
A Magyar Termék ennek az öntudatra ébredésnek az egyik legeklatánsabb sikerét tudhatja magáénak. A hiteles és mértékadó védjegy hasznára van a fogyasztónak és a terméknek egyaránt. A fogyasztót segít eligazítani a termékkínálatban, megmutatja számára, hogy a vevői preferenciái alapján melyek azok a termékek, amelyek az ő kosarába, az ő asztalára illenek, a terméket meg egyértelműen premizálja, a folyamatos minőségbiztosítás okán lehetőséget kínál az adott terméknek az adott kategóriákon belüli dobogós helyezés megszerzésére és megtartására.
A Magyar Termék védjegy használata nem olyan egyszerű, a három évre megszerezhető, minden évben felülvizsgálattal járó és három év után újra megpályázható védjegyet jelenleg közel 210 partner használja országszerte, ami több mint 5000 terméket jelent és így a minőségi magyar termékeket jelző védjegy a kiskereskedelmi árukategóriák szinte mindegyikében képviselteti magát.
A védjegy hasznát egyértelműen látni a vásárlói oldalon, az áruházláncok számára is segítséget jelent, a jól kategorizálható, egy ernyő alá vonható magyar termékek bemutatása, reklámozása, értékesítése a védjeggyel szintén támogatást kap és értelemszerűen a magyar agrárium és ipar, jól láthatóan a beszállítók számára is értéket képvisel.
És hogy mit jelent számunkra, fogyasztók számára, miért érdemes ezt a szimbólumot is figyelni, keresni a boltokban?
A védjegy – részben – jelenti:
- A lehető legrövidebb ellátási láncot,
- Fenntartható, kisebb karbonlábnyommal járó szállítást,
- Munkahelyeket az agráriumban és más szektorokban,
- Megbízható termelőktől, feldolgozóktól érkező, ellenőrzött minőségű árut,
- A magyar ízlésvilágnak megfelelő, a magyar gasztronómiához legjobban illeszkedő alapanyagokat,
- A gyors visszacsatolásnak, a piac folyamatos monitorozásának köszönhetően a fogyasztók számára legmegfelelőbb kiszerelést, összeállítást, ízprofilt.