You are here: Home > Termékekről > Ésszel fussuk fittre magunkat!

Ésszel fussuk fittre magunkat!

Negyvenes énkép

avagy

Ésszel fussuk fittre magunkat!

A negyvenes kort mindenki másképp éli meg. Ha csak a nőre koncentrálunk, már hatalmas az olló, hiszen van, akinek már kirepültek a gyerekei, s mire a 45 környékére ér, már az utána jövő generáció után is létrejött egy, azaz nagymamává vált. Sokan az aktív szülőség éveit élik kis- és nagykamaszokkal körülvéve, mások pedig épp most értek révbe, alapítanak családot. Ezek mind negyvenes nők.

Ezek a nők már igencsak céltudatosak, azaz nem pusztán belepislognak reggel a tükörbe, hanem tudják, hogy milyen képet várnak el a tükörtől, és ezért a legtöbbjük tud és akar is tenni.

Éppen ezért a negyvenes korosztály számára bizony jelentős mértékben felértékelődik a sport. A minőségi sport, amely nem csak lelazít, kikapcsol, átmozgat, fejben átmos, hanem ami megfelelő módon karban tartja a szervezetet. Sokan kifejezetten a súlyzós edzésekre kezdenek hajtani, a megőrzendő sziluett, a szép felkar és a fittség jegyében, mások a jógában, pilatesben keresik a tökéletes alak és a szellemi egyensúly megőrzésének lehetőségét, amíg egy réteg szinte biztosan a futás felé fordul.

A futás, a magányos, önmagunkkal töltött idő, a különféle kihívások, versenyek, az egyre nagyobb távok, egyre messzebbi maratonok kitűzése ennek a korosztálynak a sajátja, sokan nem csak egészségmegőrzési célból, hanem kifejezetten mentális okok miatt választják a futás. Van, aki számára a futás a sporton túl valódi hobbivá nemesedik, amelyhez már hozzáigazítja a nyaralását, amely alakítja, befolyásolja a baráti körét, amely kitölti a szabadidejének egy jelentős részét.

Abban az esetben, ha negyven felett kezdünk bele a futásba, akkor tartsunk szem előtt néhány fontos dolgot:

  • Nem biztos, hogy jól mérjük fel önmagunk az általános egészségi állapotunkat, így a nagy elhatározások és például egy futópad beszerzése mellett fontos, hogy egy igen alapos kivizsgálásnak is vessük alá magunkat, hogy a futás, a kocogás valóban hozzáadott érték legyen az életünkbe, ne sérüljünk le feleslegesen.
  • A cipő a legfontosabb. Nagyon szép, mutatós szettekben fotózzák a magazinok a sportolóikat, sőt a parkban is sokszor az az érzése az embernek, hogy a kifutón van és a nem a futópályán, de az első lépések megtételéhez, főleg az otthoni futógépek esetében bőven elég, ha egy jó minőségű futócipőt választunk. A cipőt javasolt szakboltban, eladóval egyeztetve, többet felpróbálva megvenni, nagyon sokat számít, hogy miben fogunk futni, a lábunk cipőbeli helyzete az egész testünkre kihatással lesz. A cipő kiválasztásánál nem csak az a fontos, hogy milyen terepen, azaz padon fogunk futni, de számítanak a bokák állapota, illetve a futó testsúlya is.
  • Nem kell rögtön maratont futni, sőt érdemes először gyalogló tempót választani, amelyet kisebb etapokra lehet bontani, s közéjük beilleszteni fél perc-másfél perc intenzív futást, majd utána visszaállni a gyaloglásra. Erre tökéletesen alkalmas az OTO Antelope gép, amelyen könnyedén követhetjük az időnket és alakíthatunk a választott tempón. A gyaloglások közötti futások idejét pedig szép lassan növelni, így a terhelés sokkal egyenletesebben megy végbe, nem fogunk lesérülni. Nem mellesleg azért is ajánlom jó szívvel ezt a futópadot ajánlom, mert egyrészt rendelkezik ízületkímélő rendszerrel, másrészt ha nincs külön edzőtermünk vagy fitness szobánk, akkor se rontja el a nappali összképét egy csúnya, ormótlan masina, hiszen ha nem használjuk akkor összecsukva, kis helyen, akár függőlegesen is tárolható (nálam egy szekrényben lakik, szép csendben, de olyan mutatós, hogy nem feltétlen kell elpakolni).

oto2

  • Ugyancsak ebbe a pontba tartozik, hogy ne terheljük túl magunkat. A negyven fölött elkezdett sportolásra, futásra is igaz, hogy a terhelhetőségünk a korral romlik, lineális módon lassulunk az évek folyamán, azaz ne kergessünk felesleges álmokat, a lehető legtöbbet hozzuk ki a sportból, úgy, hogy közben odafigyelünk a szervezetünk visszajelzéseire és nem valamifajta esztelen célt üldözünk.
  • Ne fussunk egymást követő napokon, inkább iktassunk be valamilyen más mozgásformát. Tökéletes választás az izmok nyújtására, ellazítására teljességgel alkalmas jóga. A gerincjóga feladatai a kezdők számára is követhetők, nem megterhelők és szépen lenyújtják az otthoni vagy terepen történő futáskor meghúzott izmokat.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Comments are closed.