Itt a TTTT – Megújult a Tesco tudatos táplálkozást támogató termékválasztéka
A fenntartható táplálkozásban hívők, vegák, vegánok, az egészségtudatos és ételintoleranciával élő vásárlók száma folyamatosan nő és örömmel látom, hogy az ő kiszolgálásukat, igényeiket kielégítő termékek köre is folyamatosan bővül. Szerencsére ma már nem csak a gyártók, hanem a termelők is alapul veszik ezeket az igényeket, ennek megfelelően születnek az újabb termékek, és alakul egy-egy üzlet portfóliója.
Természetesen a helyzet folyamatosan fejleszthető, az alternatív alapanyagok köre még mindig jóval szűkösebb, mint a klasszikus termékeké, de lassan azért eljutunk oda, hogy minden csoportnak megvannak a maga helyettesítő termékei, amelyek minőségükben egy pillanatra se maradnak el a klasszikus társaikétól, ellenben megfelelnek a vásárlók kritériumainak.
A kiskereskedelmi láncok is folyamatosan dolgoznak a vásárlóik számára kínált termékválaszték csiszolásán, bővítésén, a Tesco nemrég újította meg az ilyen igényeket kiszolgáló választékát, mintegy 200 új terméket kínálva vásárlóinak, akik így minden étkezési igényhez egy helyen szerezhetik be a hozzávalókat. Az összesen több mint 1000 árucikket tartalmazó, dinamikusan fejlődő választékban az áruházlánc éppúgy helyet biztosít a kis magyar, innovatív szállítók termékeinek, mint a nagyobb gyártók újdonságainak, miközben sajátmárkás termékeinek körét is folyamatosan bővíti.
Manapság egyre nagyobb a speciális étkezési igényeknek megfelelő, de minőségi és finom termékeket vásárlók száma. A Tesco megbízásából a Dunnhumby 2021 novemberében végzett felmérése szerint a válaszadók 53 százaléka egészségügyi megfontolásból, illetve betegségmegelőzési célzattal, 33 százalékuk egészségfókuszú életmódja miatt választja ezeket, míg 32 százalékuk súlyt szeretne leadni a segítségükkel. A megkérdezettek 78 százaléka számára a tudatos táplálkozás zöldségekben és gyümölcsökben gazdagabb étrendet jelent, 66 százaléknak pedig a cukorbevitel csökkentését. 58 százalék azok aránya, akik az összetevőkre figyelnek oda, illetve készételek vásárlása helyett inkább otthon főznek, 48 százalék pedig kevesebb feldolgozott ételt fogyaszt. Az öt leginkább keresett termékkategóriába tartoznak az alacsony cukortartalmú, illetve hozzáadott cukrot nem tartalmazó termékek, a termelői árucikkek, valamint a csökkentett zsírtartalmú és laktózmentes termékek.
#veddahazait
A világmárkák portfóliója mellett a kínálatot számos hazai beszállító is gazdagítja, amelyek között kisebb cégek termékei is megtalálhatók, mint a Polcz az adalékmentes készételeivel, a Hesters’s Life és a Viblance mindenmentes reggelizőtermékeivel, megtalálhatóak a Biorganik vegán élelmiszer-készítményeit, gluténmentes liszt- és tésztavonalon a Wise Food és a Civita termékei, a Majomkenyér mentes és vegán kekszei vagy a Foody mentes ropogtatnivalói.
Ezen kívül a Tesco a sajátmárkás termékeinek körét is folyamatosan bővíti. A növényi alapú készételeit tartalmazó Plan Chef választékában már több mint 30 új termék kapható, amelyekkel nemcsak a vegetáriánusok vagy a vegánok, hanem a hagyományos étkezést követők is változatosabbá tehetik étrendjüket. A fagyasztott és hűtött ételek között olyan különlegességek is helyt kapnak, mint a vegán gombaburger vagy bolognai spagetti, de a vegán jégkrémek és a növényi alapú kolbászok is a megújult kínálat részét képezik.