You are here: Home > Termékekről > Ne mások mondják meg, hogy vagy szép!

Ne mások mondják meg, hogy vagy szép!

Szülőként az ember ezt tanítja. Hogy mindenki lelje meg önmaga az értékeit, képes legyen magát reálisan szemlélni és szeretni. Az önazonosság és a magabiztosság kéz a kézben járnak, ha a tükörképünk olyan, amilyennek magunkat gondoljuk, akkor létre jön a nagy csapat az énjeink között és ide nekünk az oroszlánt is!

Igen ám, de mindaz, amit mi tanítunk és példaként mutatunk, az első reklámokkal vesz gellert, amelyek rögtön léket vernek az épp hogy csak épülő kis csónakokba: hamis ideákat mutatnak és a szépség általunk tanított definícióját pillanatok alatt eltörlik, helyébe valami elérhetetlen, örök sóvárgásra késztető választ adnak.

Szerencsére a 21. században ezek a bálványok is szépen lassan ledőlnek. A cégek belátják, hogy egy olyan generáció nő föl éppen, ahol már a szülők egy része is ellenállt a csábnak, és képes volt átértékelni a világhoz, a márkákhoz való viszonyát, annak függvényében, hogy az hogyan kommunikál velük és róluk.

Éppen ezért öröm azt olvasni, hogy az Unilever a héten bejelentette, hogy új Pozitív Szépség (Positive Beauty) nevű programjának részeként elhagyja a „normál” szót minden szépség- és testápolási márkájának csomagolásáról és reklámjaiból.

A Pozitív Szépség számos fontos vállalást, fellépést határoz meg az Unilever szépség- és testápolási márkái, a Dove, a Lifebuoy, az Axe vagy a Rexona számára. Mindez a szépségről alkotott elképzelés valós szabadságát vetíti előre, amely elfogadó és nem mellesleg fenntartható.

unilever2

A „normál” szó elhagyásáról szóló döntés egyike annak a számos lépésnek, hogy megszűnjön a szépségideálok hagyományos értelmezése, a diszkrimináció, és a szépség egy sokkal demokratikusabb definíció mentén épüljön be a társadalomba.

Az Unilever tudja, hogy márkáin keresztül az ő felelőssége is a káros normák és sztereotípiák leküzdése, illetve a szépség tágabban értelmezett, sokkal befogadóbb meghatározásának kialakítása.

A szó elszáll…

A „normál” szó elhagyása mellett az Unilever ezentúl a digitális eszközök garmadájával sem él, amellyel naponta szépül minden insta sztár és ölt Barbie alakot. Ezentúl a  márkahirdetéseiben nem módosítja digitálisan a modellek testformáját, méretét, arányát vagy bőrszínét, sőt növeli azoknak a hirdetéseknek az arányát, amelyek különböző alulreprezentált csoportokból származó embereket ábrázolnak.

unilever3

Tags:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Comments are closed.