Tudjuk, hogyan ittak a fiatalok idén nyáron: a fair játék, felelős italozás jegyében
Az MSZSZT információgyűjtése alapján az idei sportközvetítés-nézők tudatosan, visszafogottan fogyasztottak alkoholos italokat, és főleg a hűsítőkkel kevert alkoholos italokat preferálják. A többség tudatos és meg is szokott állni egy-két italnál – derül ki a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács idei nyári kampánya, a „Fair játék, felelős italozás” részeként készített tartalmakban szereplő megszólalásokból, illetve az azokra érkezett kommentekből. Ahogy azt is megtudhattuk a sportközvetítéseket nézők visszajelzéseiből, hogy idén nyáron leginkább a koktélok nyertek teret: a nagy kedvencek között ott a gin tonic, az aperitívvel, vermuttal készített, proseccóval „felütött” keverékek, és persze a klasszikusok, mint a (kézműves) sör, a fröccs, és az üdítőkkel felfrissített rövidek. A megkérdezettek szerint a lényeg a társaság és a közös szurkolás, az alkohol inkább csak mellékszereplő.
A spiritsEUROPE támogatásával megvalósított kampány június elejétől augusztus végéig rendszeres, #fairjáték, #felelősitalozás témájú mondanivalókkal rukkolt elő, széles közönséget elérve a Facebookon, Instagramon, YouTube-on és TikTokon egyaránt. A kezdeményezéshez csatlakozó tartalomgyártók csatornái mellett a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács honlapján, az italmertek.hu-n, valamint Instagram és Facebook oldalán is megjelentek a változatos edukációs tartalmak.