You are here: Home > Termékekről > Hűs időt kínál a Daikin

Hűs időt kínál a Daikin

Nyakunkon a nyár, bár még nehezen hisszük, hogy az esős húsz fok egyszer kánikulába vált, de nem kérdés, hogy ez heteken belül bekövetkezik.

Van, aki már felkészülten várja a mediterráneumot idéző meleget, de az sem baj, ha most tervezzük csak a klíma beszerzését. A napokban nyílt meg ugyanis a japán Daikin márkaboltja Budapesten, ahol klímakialakításra vonatkozó tanácsadástól, a kivitelezésig tartó komplex épülethűtési-fűtési megoldásokig mindenben segítségünkre vannak. Az üzlet virtuálisan is megtekinthető és felkereshető, így a tanácsadást online is igénybe vehetjük, és a termékeket szintén kiválaszthatjuk a webes felületen keresztül.

Daikin_markabolt_2

A Daikin 1991 óta van jelen a magyar piacon, és most, a napokban nyitotta meg exkluzív márkaboltját Budapesten, a Promenade Gardens irodaházban. A bemutatóterem helyének kiválasztása rendkívül tudatos döntés volt, a Promenade Gardens a könnyű megközelíthetősége mellett innovatív és környezetbarát megoldásaival vált a Váci úti irodaépületek egyik legmagasabb műszaki tartalmú tagjává, amely alapvetően Daikin-referenciának is tekinthető, hiszen a cég által kiépített komplex hőszivattyús megoldás szolgálja ki a 25 ezer négyzetméteres alapterület teljes hűtését, fűtését és melegvíz ellátását.

Daikin_markabolt_1

A márkaboltban egy átlagos otthon főbb helyiségei találhatók meg, hogy könnyebben elképzelhessük, lássuk a rendszert, az eszközöket működés közben. Amíg bejárjuk a teret, addig feltérképezhetjük a lakó-, és hálószobára optimalizált fűtő-hűtő klímaberendezéseket, majd a szakértő személyzettől kaphatunk tájékoztatást, illetve kérhetünk szaktanácsadást a nekünk megfelelő megoldások kiválasztásához.

Daikin_markabolt_3

A Daikin jól látja, ez valóban egy dinamikusan fejlődő piac. A korábbi időszakokhoz képes erősen kitolódott, nagyjából a kétszeresére nőtt a klímahasználati szezon a háztartásokban, most már márciustól szeptemberig használják a fogyasztók a légkondicionálókat. Ezen felül a lakossági igény is megnövekedett, a magyarok egyharmada vásárolt az elmúlt öt évben légkondicionáló berendezést, és a megkérdezett légkondi-tulajdonosok 33%-a tervezi, hogy további klímaberendezést vásárol, vagy bővíti a jelenlegi rendszerét.

A GfK négy közép-európai országra – köztük Magyarországra – kiterjedő, 1000-1000 ember megkérdezésével végzett reprezentatív, online felméréséből az is kiderül, hogy a magyar vásárlók számára a döntés meghozatalakor a klímaszerelő specialisták és az online oldalak a legfontosabb tájékozódási forrás. A vásárlók 45%-a klímás szaküzletben vagy a telepítést végző szerelőktől veszi a klímakészüléket, míg 14%-a online üzletből, 14%-a pedig hagyományos elektronikai áruházban vásárolja meg azt.

Magyarországon a becslések szerint mintegy 800 ezer klímakészülék található a lakosság tulajdonában, és évente közel 150 ezer új készüléket adnak el, amely a régi berendezések cseréjét is magában foglalja. A GfK egy másik kutatása szerint a klímakészülékek életkora a folyamatosan növekvő vásárlások miatt csökken, a 2017-es 6,5 évről 2019-re 5,9 évre „fiatalodott” a hazai légkondipark átlagéletkora. A kutatásból kiderült, hogy a klíma kiválasztásánál a legfontosabb szempont a készülék energiafogyasztása, ez is jelzi, hogy a vásárlók környezet- és költségtudatosan döntenek. A válaszadók számára kiemelten fontos a szűrők megléte (pollen, vírus vagy baktérium ellen), továbbá a halk működés és a formatervezettség ugyancsak fontos szempont.

 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Comments are closed.