You are here: Home > Folyékony, de nem kenyér, Reggel, este, Vegasztro > Bio Sárgarépa-alma-banán smoothie

Bio Sárgarépa-alma-banán smoothie

A téli vitamin- és ásványi anyag pótlás letéteményesei a gyümölcsök és a zöldségek, amelyek fogyasztásával csökkenthetjük a különféle, szezonális megbetegedések kockázatát, erősíthetjük az immunrendszerünket. Nekem mázlim van, a lányok, azaz a Nők szinte az elválasztás óta rajonganak a zöldségekért és gyümölcsökért.

Természetesen nem mindegy, hogy milyen zöldséget és gyümölcsöt adok nekik, így ha tehetem, akkor az ALDI-ban organikus módszerekkel termelt zöldségeket választok (még a nyúlnak is), ami nem csak tápanyagtartalmát tekintve értékesebb a tömegtermelt alapanyagoknál, hanem jóval kevesebb kemikáliát, kártevőírtó-maradványt tartalmaz.

A gyümölcsök és zöldségek nem csak magukban fogyaszthatók, hanem remek turmixokat, smoothie-kat készíthetünk belőlük. A smoothie készítésére nincsenek különösebb szabályok, jó minőségű alapanyagok kellenek hozzá, egy turmixgép és némi fantázia. A gyümölcsöket és a zöldségeket kedvünkre kombinálhatjuk, a gyakorlat azt mutatja, hogy a vegyes smoothie-nál arányaiban mindig a gyümölcsnek kell többnek lennie, azaz maximum 60-40 százalékban osszuk el a hozzávalókat. Az italunk sűrűségét szabályozhatjuk tejjel, tejtermékekkel (savó, kefir, joghurt), de magtejekkel, kókusztejjel vagy gyümölcslevekkel, ásványvízzel hígítva is ihatjuk.

IMG_9067_vv

Bio Sárgarépa-alma-banán smoothie

5-6 db nem túl nagy NATUR AKTIV Bio sárgarépa

0,5 kg NATUR AKTIV Bio alma

2 db NATUR AKTIV Bio banán

3-4 dl NATUR AKTIV Bio teljes tej

Édesítésként tehetünk még bele mézet vagy akár cukrot is. Ha cukorral szeretnénk édesíteni, akkor érdemes a tumixolási folyamat előtt, így nagyobb az esélye, hogy az emulgálás során a cukor felolvad.

A banánt meghámozom, a sárgarépákat zöldséghámozóval megpucolom, az almák magházát kivágom. A banánt, a sárgarépákat és az almát a turmixgépbe teszem, majd a felhasználni kívánt folyadék harmadával alaposan összedolgozom. Ízlés szerint mézzel vagy cukorral édesítem és a kívánt állagúra hígítom.

A smoothie nem csak reggeli energiaitalként alkalmazható, hanem napközben is jó szolgálatot tehet edzés előtt vagy után. Gazdag élelmirost tartalma mellett, nem elhanyagolható az ásványi anyag és vitamintartalma sem.

Ebben az italban szinte minden megvan, amire a szervezetnek szüksége, hiszen a banánban a magnézium és a kálium mellett jód, magán, foszfor, réz található, a vitaminok közül nagyobb mennyiségű A- és E-vitamint tartalmaz. Az alma magas C-vitamin, kén, kálium, kálcium és rost tartalmával járul hozzá a smoothiehoz, a koleszterinszintre jótékony pektinről nem is beszélve. A sárgarépa pedig többek között az A-vitamin elővitaminjaként is ismert béta-karotint és a B vitamonokat biztosítja ehhez a smoothiehoz.

Kisebb és nagyobb gyerekek számára is ideális.

DSC_5330_v

Tags: , ,

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Leave a Reply