You are here: Home > Termékekről > A “Sztárséfek a felhők felett” eseménysorozat folytatódik avagy kulináris kalandok kalandoroknak

A “Sztárséfek a felhők felett” eseménysorozat folytatódik avagy kulináris kalandok kalandoroknak

Francois Adamski visszatérő vendégkonyhafőnöke az Air France hosszú távú járatainak. A séfek a felhők felett eseménysorozatban, idén márciusban újra az általa kreált fogásokkal találkozhatnak a Buisness Class utasai a gépek fedélzetén.

ADAMSKI portrait 3

Nem új keletű dolog, hogy híres szakácsok segédkeznek az utasok igényes ellátásában. A repülés kezdetén, az első repülőutak során, egészen a harmincas évek végéig csak szendvicset és valami innivalót kaptak az utasok. Aztán a francia légitársaság megelégelte ezt, s 1948-ban létrejött a szakácsokkal együttműködő SHO, amely nem jelentett mást, mint a reptér szélére telepített barakkokat, ahol kicsit tábori körülmények között ugyan, de a szendvicsnél sokkal igényesebb ételek készültek.

Az Air France nem állt meg ott, hogy innen-onnan összegyűjtött ételekből alkosson menüt, hanem ez volt az első légitársaság, amely saját vendéglátó részleget hozott létre: szakácsokkal, hentesekkel, cukrászokkal. A kor leghíresebb légi menüje a Párizsi speciál volt, amelyet 1953 szeptemberében kóstolhattak először az utasok. A párizsi menüsorban szarvasgombás libamáj, tárkonyos pisztráng, sült nyelvhalfilé volt és egy kis fagylalt zárta a sort. A menüt az első osztályon utazó vendégek fogyaszthatták, Limoges porcelánból, amihez ezüst eszcájg és kristálypohár dukált.

img_gastronomie_2A Limoges porcelánt ma már hiába keressük a fedélzeten, de tény és való, hogy a légitársaság ma is törekszik arra, hogy különböző tervezőkkel együttműködve időről-időre egyedi étkészletekkel lepje meg az utasait. Az Air France együtt dolgozott Raymond Loewy francia származású amerikai formatervezővel, Jean Picart Ledoux illusztrátorral, s olyan cégek biztosították számára az étkészleteket, mint a De Haviland, Christofle vagy a Bernardaud.

A fejlődés következő állomása az élelmezésért felelős leányvállalat létrehozása volt. A Servair 1971 jött létre és azóta is az Air France leányvállalataként üzemel. A neves séfek a Servair égisze alatt is folyamatosan dolgoztak az légitársaság számára, a korábbi együttműködés még szorosabb lett, s a Séfek a fedélzeten porgram ennek az egyik legszembetűnőbb eleme.

fil_servair_02

Az észak-franciaországi illetőségű Francois Adamski első sikereit Párizsban érte el, ahol a sorkatonai szolgálata idején főzött. Ezt követően sokfelé képezte magát, dolgozott a Plaza Athénée-ben , a Ritzben , a Maison Prunier Intercontinental-ban. 2001-ben a Bocuse d’Or európai döntőjét is megnyerte. Majd 2009-ben Bordeaux-ba költözött, ahol a Place de la Bourse konyhafőnöke lett. Itt szerezte meg a Michelin csillagot. Hitvallása, hogy egyszerű, hiteles konyhát kell vinni, amelynek a valódi ízek a főszereplői. 2015-ben pedig az Air France tanácsadó séfjeként kezdett el tevékenykedni, októberben készített először teljes menüsort a hosszú távú járatok buisness class utasai számára.

A séf azonban nem csak megálmodja és a Air France élelmezésért felelős leányvállalatánál ellenőrzi a fogások kifogástalan előkészítését és elkészítését, hanem olyan is előfordul, hogy ő maga szervírozza az utasok számára az ebédet. Ilyen alkalom volt idén február végén is, amikor Francois szolgálta fel a Párizs-Tokió járat utasainak a tavaszi időszakra tervezett fogásait.

Tags:

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Leave a Reply